zondag 11 juli 2021

Kuiken tijd.

Kuiken, kuikens, je kunt er niet genoeg van hebben. Of wel natuurlijk. Ik heb er 8 lopen, 4 hanen en 4 hennen aan de kammen te zien. Ik heb van een in de buurt wonende Nederlander een bestelling binnen gekregen, maar ik heb gezegd dat ik alleen trio's verkoop: dus 2 hennetjes en 1 haan. Nou ja, verkoop, weggeef. Hij moest aan zijn vrouw vragen of hij wel met een trio thuis mocht komen. Daar hield zij niet zo van, meende hij. Ha, ha.
Maar ondertussen zit alweer mijn kloek op 11 eieren van iemand anders. Een in de buurt wonende Engelsman kwam aan de deur met de vraag of ik toevallig een broedse kip had, dat had hij gehoord van een in de buurt wonende Zwitser. Dat had ik toen niet maar ik heb hem wel mijn broedmachine geleend. Daar was hij ook blij mee, want hij wilde een aantal broedeieren kopen van een zuid frans ras dat volgens hem het vooral gemunt had op op teken en aziatische wespen. 
Een paar dagen later had ik wel een broeds kip en toen hebben we daar alsnog 11 eieren onder gelegd. Ik had er 10 gevraagd maar dat kon niet, want dan zou hij er zelf 13 overhouden. En dat is volgens hem een ongeluksgetal en dus vragen om moeilijkheden. 
We zijn benieuwd hoe dit afloopt. En jazeker, er zijn ook nog enkele Fransen die in de buurt wonen maar die doen in dit verhaaltje even niet mee.