maandag 15 juni 2015

Anka de konijnenliefhebber. (niet geschikt voor tere zieltjes!)




Zoals wel vaker liepen we vanavond, Anka en ik, samen door de tuin om te genieten van het mooie weer en de prachtige natuur. Ik kijk dan naar het groeien van de plantjes en de bloemetjes en Anka kijkt rond of er nog konijnen te verjagen zijn. Dat is haar grootste hobby, door het veld achter de wilde konijnen aanjagen.

Ineens zag ik haar enthousiast in de grond krabben onder het pietepeuterig kleine aardappelveldje. Ik dacht eerst nog dat ze weer eens een muisje aan het opsporen was.

Toen ik echter beter ging kijken zag ik dat ze met haar poot aan het graaien was in een hol, een konijnenhol bij nader inzien. 
Dat weet ik zo zeker omdat ik zag dat ze de grond bezaaide met konijnenwol en dat ze daarna in het totaal drie jonge konijntjes van een goede week oud te voorschijn sleurde en die ze vervolgens met smaak stuk voor stuk met huid en haar verorberde.
Aan haar tevreden kop te zien waren die konijntjes heel erg lekker.

Gelukkig had ik de camera bij me zodat ik die pret kon filmen en fotograferen. Maar misschien is het beter dat sommige lezers de foto niet vergroten en de film niet bekijken.