donderdag 26 oktober 2017

Magere oogst.

Deze dag begon tragisch.
Bij het aan de weg zetten van de vuilniscontainer vanmorgen vroeg, stuitte ik op het doodgereden kadaver van een das. Het lag midden op de weg, net voor mijn uit/inrit. Dat kon daar natuurlijk niet blijven liggen! Maar ik geloof niet dat hier een dierenambulanceorganisatie bestaat die zo iets komt halen.

Gewapend met handschoenen en een stevige schep heb ik hem dus maar zelf van de weg af geschraapt en een waardige plek gegeven onder de struiken aan de kant van de weg.
Het zal een paar dagen stinken, maar de ervaring heeft mij geleerd dat een dood dier binnen de kortste keren wordt opgeruimd door aaseters.

Verder was het zo'n mooi weer dat ik vond dat ik wel eens naar het bos kon gaan om brandhout te zagen en te halen. De oogst was van het omliggende land afgehaald en dus is mijn bos weer even bereikbaar met de trekker.

Maar ook dat viel tegen.
Al zagend merkte ik dat het véééééél te warm was voor een dergelijke inspanning.
Verder merkte ik dat de kettingzaag niet soepel draaide.
En ten derde  merkte ik (ik zeg het niet graag) dat ik dit werk eigenlijk te zwaar ga vinden. Dat zou wel eens verband kunnen houden met de leeftijd.

Dus zodoende ben ik weer naar huis gegaan met een slechts half gevuld karretje brandhout. En voor dat bomen zagen moet ik dus een andere, minder vermoeiende oplossing vinden.Want we willen in de winter wel behaaglijk en warm zitten.