woensdag 20 december 2017

De donkere dagen voor kerst.

Merde,shit, scheisse, poep.
"Was het maar vast advent", lang geleden was dat een kreet van Wim Sonneveldt. Dan mocht er weer chocolademelk geschonken worden op Soestdijk.

Maar erg leuk is deze tijd niet altijd. Nu bijvoorbeeld hebben we de septictank verstopt. Nee, hij is niet verstopt zodat ik hem niet vinden kan, maar de poep loop niet goed weg.

Nu weet ik best wel waar dat ding zit onder de grond want daar heb ik een foto van. Maar het kost weer enige spierkracht en zweetdruppels om die deksel tevoorschijn te toveren. En daar houd ik niet zo van.
Tachtig centimeter diep zit hij. En dat mag helemaal niet, want een septictankcontroleur heeft mij laatst verteld dat die deksel zichtbaar bovengronds moet zijn. En dat heeft natuurlijk wel zijn voordelen.
Dat ga ik dus zeker veranderen, want dat leegslurpen moet eigenlijk om de vijf jaar.

Maar vandaag kwam de redder in nood met een grote tankwagen om die put leeg te slurpen en om een buis te ontstoppen die weer was dichtgegroeid met wortels van de treurwilg. Betreurenswaardig !
Maar we kunnen weer !

En verder gaat hier alles goed.