woensdag 23 april 2008

Paddestoelen


Het is hier momenteel zo nat van al die regen van de laatste tijd, dat de paddestoelen uit de grond bruisen. Ik meende dat die alleen in het najaar groeien, maar Ruud had me al gezegd: ze zijn er ook in het voorjaar en als je paddestoelen vindt in jouw weiland dan moet je me bellen.

En ja hoor, ik zag vandaag een grote heksenkring in het gras met die eetbare(?) vruchten.
Dus ik bellen en een poosje later was Ruud er al. Hij is een kenner en een liefhebber. Hij zag tenminste direct dat het eetbare exemplaren waren, de weide-en-nog-wat paddestoelen.

Dat kan hij wel zeggen, maar wij wagen ons er niet aan. Dus hij mocht ze plukken en meenemen. Ze groeien wel weer aan.

Op de foto doet hij net of hij ze rauw lust, maar ik weet wel zeker dat Ena er in haar keuken eerst een toverformule over uitspreekt om ze echt lekker te maken.