zondag 20 juli 2008

Weer een ree.

Zo, we zijn weer terug van een paar daagjes weg. Dat verhaal schrijf ik uiteraard op en volgt later.

Of het komt omdat we een paar dagen weg zijn geweest en dus alles nog rustiger was in de buurt, maar gisteravond zag in het weiland ineens op zo'n 30 meter afstand een reebokje lopen grazen. Van zo dichtbij heb ik nog nooit een ree gezien.
Filou was even van tevoren als een speer weggerend, vermoedelijk om een dier, die ik zo gauw niet heb kunnen zien, een heel eind weg te brengen. Dat vind hij leuk.
Ik liep dus alleen verder en om de bocht van de heuvel zag ik die ree, die mij niet in de gaten had. Elke keer als hij de kop naar beneden had om te grazen kon ik dichterbij komen.
Als hij waakzaam opkeek stond ik doodstil.

Intussen kwam Filou weer als een gek de heuvel afstormen, gelukkig net uit het zicht van de ree, maar ik kon hem net op tijd tot orde fluisteren.

De ree zag mij wel staan maar hij schatte me niet in als gevaarlijk. In tegendeel, nieuwsgierig kwam hij nog wat dichterbij om me nader te bestuderen. Op 20 meter afstand besloot hij dat hij beter voorzichtig kan zijn en langzaam huppelde hij weg.
Erg leuk om te zien