dinsdag 30 september 2008

Noaberpad.

Een langeafstandswandelpad op de grens tussen Nederland en Duitsland. Een aanrader.
10 Jaar geleden zijn wij er al aan begonnen, broer Jan en ik. Na ons vertrek naar zuidfrankrijk was er niets meer van gekomen.
Bij bezoekjes aan Nederland meende ik daar geen tijd voor te hebben, zo'n haast heb ik altijd om terug te gaan.

Jan vondt dat we deze goede gewoonte nu na 8 jaar maar weer eens moesten oppakken en daar was ik het eigenlijk wel mee eens.
En dus hebben we twee dagen langs het Eibergse veen en de Winterswijkse dreven gewandeld.

De foto is tijdens een broodnodige rustpauze genomen bij de kalkgroeven bij Winterswijk, beroemd om de miljoenen jaren oude vonsten van helaas dode dieren.
De hoge hekken gaven ons wel een veilig gevoel, ze konden eventuele toch nog levende dinosaurussen tegenhouden. Anders zou ik niet weten waarom ze er staan.