dinsdag 17 maart 2009

Duifjes.

Ik kreeg ooit van een vriendin een stuk of acht duiven. Vier vlogen er direct weg om nooit meer terug te keren. De andere vier voelden zich hier wel thuis en vermeerderden zich als konijnen. Inmiddels vliegen er hier 15 rond en over het huis. Best wel mooi om te zien.
Maar 15 is meer dan voldoende.

Vorig jaar nam ik, om uitbreiding te voorkomen, altijd de eieren weg maar het gevolg is dat ze dan als gekken nog veel meer eieren gaan leggen.

Dit jaar dacht ik slimmer te zijn. In elk eitje dat ik vond prikte ik een klein gaatje. Beschadigde eieren komen immers niet uit, dat is toch bekend.
Maar hier wel, hier trekt de natuur zich er niks van aan. De doorboorde eitjes zetten zich op één of andere manier om in jonge pasgeboren oerlelijke duifjes.

En zo ben ik aan het vechten tegen de bierkaai.