vrijdag 7 maart 2014

Blommen.

Een mooie zonnige vrijdag in maart, mij is gevraagd of ik zo vriendelijk wilde zijn om een defecte wc pot te vervangen door een mooi nieuw exemplaar.
Ja, waarom zou ik dat niet willen, temeer omdat ons in ruil daarvoor een smakelijke en voedzame maaltijd was beloofd. En ik heb in mijn alreeds beetje lange leven al wel honderd wc potten vervangen en/of geplaatst (als het niet meer is) dus mag ik mezelf toch wel een ervaren wcpottenplaatser noemen.

Voor alle zekerheid hebben we vooraf eerst genoten van die beloofd maaltijd, die van zodanig goede kwaliteit was dat ik daarna volgaarne aan de slag kon gaan. Meer vol dan gaarne.

En terwijl ik mij uitsloofde om een goed stuk werk af te leveren, gingen de beide blommen er geƫlektrificeerd tussenuit om in een naburig bos wilde narcissen te plukken.
Het blijkt steeds maar weer dat het in deze wereld ongelijk verdeeld is.