zondag 25 mei 2014

bar a bonbon.













Ik sta hier in Esplas inmiddels bekend als een begaafd knutselaar die grootse dingen heeft verricht in en om het huis. En daarom komt er zo nu en dan wel eens iemand die een klus op te knappen heeft.

Zoals gisteren toen de dochter van de buren langs kwam met haar man om te vragen of ik een bar a bonbon kon maken.
Natuurlijk kan ik dat, maar wat is eigenlijk een bar a bonbon? Nooit van gehoord maar wel fijn om te weten als je er één maken moet.

Het blijkt dat we behoorlijk achter lopen met onze onwetendheid want een bar a bonbon is blijkbaar een onmisbaar meubelstuk op een huwelijksfeest. Want dat hebben ze binnenkort, ze wensen in augustus te trouwen. En daar hoort een karretje bij dat beladen is met stopflessen vol met snoepgoed. Een soort mobiele marktkraam. Dat is fijn voor de gasten.

Om te beginnen heb ik aan de hand van een ruwe schets, die ze bij zich hadden, maar eens een tekening op schaal gemaakt zodat zij kunnen inschatten of dat is wat ze willen. En zo ja, aan de hand hiervan kan ik dan de materialen uitrekenen die ervoor nodig zijn.
De afwerking met vrolijke frutsels mogen ze zelf doen.

We zullen zien.