donderdag 23 oktober 2014

Hoeraaaa.

Hoera, dacht ik, toen de monteur van france telecom serieus werk maakte van mijn klacht en de hele aansluitdraad vanaf de weg tot in huis ging vervangen.
Als die vernieuwd zou zijn zou toch zeker de internetsnelheid optimaal worden?

Mijn klacht was dat ik volgens Orange recht heb op hooguit 2 Megabit per seconde en dat ik de laatste tijd een snelheid heb van soms niet meer dan 30 kbps. En dat is frustrerend langzaam als je eens een filmpje wilt bekijken of zo.

Maar helaas. het is niet beter geworden. Het blijft nog hangen op zo'n 500 kbps, een kwart van het maximum.
En toen volgde er een hoorcollege over dat wij ver weg woonden op het platteland en dat die 2 Mb een theoretisch maximum was en dat hoe meer klanten online waren des te langzamer de verbinding wordt en dat het nu vakantietijd is en dus iedereen online zou kunnen zijn en dat het te duur is om het iedereen naar de zin te maken. Kortom, ik kreeg een dikke middelvinger toegezwaaid.

Maar goed dat de waterleiding- en de elektriciteits- maatschappij er niet zo over denken.