zaterdag 26 maart 2016

Ra, ra, ra,

Wat moet dit nu weer worden?

Ik heb na lang zoeken in het bos van buurman Willie een boom gevonden die volgens mij wel geschikt is voor het doel waarvoor ik de stam wil gebruiken. Buurman Willie is de kwaadste niet en gaf me desgevraagd direct toestemming om de door mij geselecteerde wilde kers om te zagen. Waarom het bos van de buurman? Dat bos ligt veel dichter bij huis dan mijn eigen bos, waardoor ik een hele hoop energie bespaar. (En mijn eigen brandhout natuurlijk!)

Daarop heb ik de rust even danig verstoord met het geknetter van de kettingzaag en het geronk van de trekker die de gevelde stam naar huis moest slepen.
En nu, enkele zweetdruppels later, na het ontschorsen van het stammetje en het verrichten van enig zaagwerk met de elektrische kettingzaag, die veel minder lawaaierig is, komt er al een beetje het model tevoorschijn dat ik uiteindelijk bereiken wil.

Maar nu weet nog bijna niemand wat het moet worden. Dat bewaren we dan maar voor de volgende keer. (Mocht mij werkelijk lukken om datgene te maken wat ik in mijn kop heb gehaald )