zaterdag 5 maart 2016

Levenslijn.

En weer was er één van de nieuwelingen om zeep gebracht. Onacceptabel!
Het lijkt er op dat de roofvogels witte kippen beter kunnen onderscheiden dan zwarte. Ik verlies maar heel zelden een zwarte kip.
Deze racistische volkerenmoord vraagt natuurlijk om concrete maatregelen. Maar ja, wat doe je er aan?

Beide kipjes waren 's morgens al vroeg vermoord, dus is het wellicht beter om ze enige vrijheid af te nemen en meer veiligheid te bieden door de deur van de kippenren 's nachts dicht te doen.
Maar dat houdt wel in dat ik 's avonds in het donker daar helemaal naar toe moet lopen en dat is dan wel 50 meter heen en terug. En dat moet dan 's morgens nog een keer om de deur weer te openen. Want het zijn natuurlijk wel scharrelkippen met een grote uitloop.

Goede raad is duur en wie niet lopen wil moet slim zijn. Een lang touw en een blokje hout als contra gewicht aan de deur lossen een hoop problemen op. 's Morgens trek ik op afstand de deur open en 's avonds maak ik het touw los waarna de deur wordt dicht getrokken door het contra gewicht.

Zo hoop ik in de toekomst geen bloedbad meer aan te treffen in de kippenwei en voorkom ik tevens een hoop overbodige lichaamsbeweging.