maandag 10 juli 2017

Alles gaat voorbij.


Alles gaat ooit voorbij. Ook mijn kippenweide is aan het einde van zijn/haar bestaan gekomen.

WAAROM???
Nou, dat zal ik vertellen: alle kippen die daar lekker vrij en blij hebben lopen smullen van alle insecten die daar rondhuppelen/fladderen/kruipen, zijn (net als die insecten) op een gruwelijke manier aan hun einde gekomen. Vermoord door roofvogels of roofdieren.

Dus ik houd nu alle kippen in een van boven afgesloten ren. Wel zo veilig. En, al peinzend in het veld kwam ik op het idee dat het misschien wel slim zou zijn om dan ook maar het nutteloos geworden afrasteringsgaas te verwijderen. Als dat weg  is kan ik natuurlijk veel makkelijker het gras maaien en ik ben van dat onmaaibare lange gras af dat door het gaas groeit.
Dat had ik natuurlijk ook wel weg kunnen spuiten met één of ander wondermiddel van Bayer of Monsanto, maar dat gaat me dan net weer te ver.

Dus met de gedachte dat gemak den mensch dient, sloop ik de boel. Hoewel me dat ook nog menig zweetdruppel kost.