vrijdag 20 april 2018

Was het maar waar.


Er zaten zeven kikkertjes 
al in een boerensloot
ze kwekten niet, 
ze kwaakten niet
ze waren allemaal dood.

Was het maar waar!
Er zaten minsten 20 hele grote, dikke en springlevende kikkers in onze vijver. En ze kwekken en ze kwaaken de godganselijke nacht door en dat net onder ons slaapkamerraam.
Dat geeft een oorverdovend lawaai dat maar niet op houdt. Ik lig dan ook met oordoppen in mijn oren op bed.

Goede raad is niet erg duur in dit geval. Ik heb vandaag een tuinnet over de vijver gespannen in een poging die lawaaischoppers te vangen en heel ver weg te deporteren.
Of zouden kikkerbilletjes heel erg lekker zijn?

Ze zitten overdag vaak  op de vijverrand te zonnen en als ik aan kom lopen, springen ze altijd snel in het water en duiken ze onbereikbaar onder.. Maar nu komen ze hopelijk op het net terecht waar ik ze dan met een schepnet kan vangen.

De eerste zeven heb ik inmiddels te pakken. De rest volgt morgen of zo.
Welterusten!