donderdag 5 juli 2018

Weeknieuws



Ook deze week was er weer van alles te beleven. Kijk die foto hierboven maar eens, je kunt niet raden wat dat moet voorstellen.
Om het direct maar te verklappen: het zijn kikkervallen. Althans dat hoop ik. Of het werkelijk zo is zal de toekomst uitwijzen.
Ik kan die ene overgebleven lawaaikikker niet te pakken krijgen met het schepnet, dus moet het op deze manier gebeuren. Want om nu nog een keer de vijver leeg te pompen voor die, hopelijk, ene kikker....
De aanhouder wint.
In een kikkerloze vijver horen toch wel visjes rond te zwemmen. Ik heb een vijftal goudvissen in het water gedropt die zich mogen vermenigvuldigen.
Wat we ook te verduren kregen was een hagelbui van apocalyptische omvang. Niet er lang gelukkig, maar wel erg hard. Ik heb in mijn bestaan nog nooit eerder zo'n geweld meegemaakt. 
Er is hier in het zuiden dan ook erg veel schade aan de landbouwgewassen.