zondag 1 juli 2018

Wie het weet....



...mag het zeggen. Als ik het "gazon" een poosje niet maai staat alles vol met mooie gele bloempjes. Maar we weten nog steeds niet hoe we dat plantje mogen noemen. Mocht er een plantendeskundige onder de lezertjes zijn die het wel weet, dan hoor ik het graag.
Ik ben van plan om voorlopig alleen maar een paar kronkelpaden door die bloemenweelde te maaien zodat de natuur zijn gang kan gaan.




De natuur gaat toch al volledig zijn eigen gang, in de steile berm van de weg zagen we een vers gegraven hol van een....., ja wat zou het zijn?
Gezien de afmeting van het hol is het van een vos of van een das, meer keuzes zijn er geloof ik niet. Ik zag wel een boel kippenveren liggen, dus ik gok op de vos.
Anka heeft haar neus er eens diep in gestoken en zal het vermoedelijk wel weten, maar ze vertelt het niet!














Het is de laatste tijd behoorlijk onrustig in ons buitenzithoekje. Het paartje roodstaartjes dat het zwaluwennest gekraakt heeft, is al toe aan het tweede legsel. Een viertal jonge vogeltjes steek al piepend de nek uit om maar zo veel mogelijk miertjes en piertjes in de wijd geopende bekjes gestopt te krijgen. De ouders zijn er maar druk mee.
Ze vinden het niet echt fijn dat wij daar zitten, het duurt soms even voordat ze met de snavel vol insecten over ons heen durven te vliegen om de jongen te voeren.
Maar de ouderplicht is sterker als de angst.