maandag 4 mei 2009

Uitzichtloos.


Hier gebeuren soms rare dingen.

Gisteren zat ik buiten aan tafel de krant te lezen.
Ik zie ineens dat er nog dekens op de drooglijn hangen te luchten en vraag Diny of die niet uitgeklopt en naar binnen gehaald moeten worden.
Jazeker, dat moest.
Dus ik stop mijn bril in mijn borstzak en loop richting drooglijn.
Daar kloppen we samen de zaak even grondig uit en vouwen de dekens op. Je moet wat als er gasten komen.

Even later voel ik aan mijn borstzak, ..........bril verdwenen. Grote paniek.
Alles afgezocht in het gebied tussen de tafel en de drooglijn, maar er is geen spoor meer van die bril te vinden. Hij lijkt volledig in rook opgelost.

Een paar dagen eerder had ik al gezegd dat ik misschien wel een nieuwe wilde kopen omdat er krassen op het glas zaten. Zou dat van invloed geweest kunnen zijn?
De moeilijke beslissing is mij in elk geval uit handen genomen, nu moet er zeker een nieuwe komen.
En Diny gaat mee om een montuur uit te zoeken, want de oude bril leek nergens naar volgens haar.