donderdag 24 september 2009

Noodkreet.


Mail van Marcel:
Gisteren hadden we een jazz sessie georganiseerd op het terras van
een café dat de "Vertbock" heet. Het is nu druk in de stad want het
is het "festival de la marionnettes". Ik had Rodolphe de kroegbaas
gewaarschuwd dat hij moest nagaan of hij daar toestemming voor had,
want ik wist dat de politie niet makkelijk is momenteel. Hij heeft
vervolgens een mondelinge toestemming gekregen, maar daar hadden de
flikken niks mee te maken. We moesten na een kwartiertje wegwezen.
Anders kreeg 'ie een boete van 1500 euro. Het stomme was dat de
politie man had gedreigd de verantwoordelijke op te bellen om na te
gaan of hij daadwerkelijk permissie had gegeven. Toen Rodolphe hem
daarin aanmoedigde bedacht de agent zich en zei dat 'ie hem morgen
wel zou bellen...

Dus vandaar dit leuke tekeningetje dat nu rondgaat op internet. Kom
je me straks sinaasappels en een taart met vijl brengen?

Antwoord van mij:
Oh la la la la la.
Dat gaat je je kop kosten. Streng verboden spotprenten te maken van de
heilige hermandat. En ook nog een illigale jamsessie. Je wéét toch dat dat
niet mag.
Dat wordt een fatwa.
Ik begin direct een handtekeningenactie "redt mijn zoon".
En anders kom ik met mijn bazooka om de gevangenis op te blazen.
Zo, nu ben ik ook verdacht van poging tot terrorisme. Ik kom in de cel naast
je te zitten.
Gezellig. Tot gauw.