woensdag 16 september 2009

Oprijlaan.


Ik heb weer wat nieuws bedacht.
Er komt langs de oprijlaan van het hek naar de hangaar aan beide kanten een vaste afrastering zodat ik bij grasgebrek, zoals in deze droge tijd, de geiten ook eens een ander weiland kan geven.

Ik had het altijd nog zo gelaten zoals het was toen we het aantroffen. Dat was makkelijker voor de grote trekker bij het hooien. Maar dat gebeurt toch niet meer.

Gelukkig heb ik nog acacia palen genoeg, gemaakt van eigen bomen. Wat een luxe.
Een scherpe punt eraan en dan de grond in rammen. Ja, dat had je gedacht in deze droge tijd. Eerst de grond goed nat maken en dan moeizaam gaten graven. En dan lukt het.

En vervolgens planten we er in het najaar twee rijen bomen langs zodat het een echte oprijlaan gaat lijken. Nog even aan de buurman, die bomengek is, vragen welke boomsoort ik het beste kan nemen.
Ik moet wel zorgen dat het geitenproof wordt, want die beesten vreten alles wat groen is.