donderdag 27 september 2012

Brandhout.



Afgelopen winter heb ik met behulp van Ron, die toen net hier was, in het bos een aantal bomen geveld. Die hebben nu een hele zomer kunnen afsterven en opdrogen.

Maar nu werd het tijd om dat brandhout bij huis te slepen. Het kan nu even omdat de zonnebloemen op het omliggende bouwland net geoogst zijn en het land nog niet omgeploegd is. In deze korte periode moet ik mijn kans waarnemen.
Want door een veldgewas rijden met de trekker heeft een boer liever niet en over een geploegd land rijden lukt niet.

Zodoende ben ik een keer of acht met de trekker heen en weer gereden naar het bos, dicht bij Chicane, om alles op te halen. Ik mag dan wel niet op de openbare weg komen met de trekker, maar ik ben al die keren hooguit 4 auto’s tegen gekomen. Dus het gevaar is niet groot.

Nu wacht mij nog de grote uitdaging om alles kort te zagen en aan handzame brokken te slaan.