zaterdag 22 september 2012

Koppensnellen.


Voor ons huis ligt een klein driehoekig stuk grond. Een stuk grond dat uitstekend geschikt zou zijn om enkele geiten op te laten grazen.
Maar dat kan ik niet doen omdat het stuk grond niet van ons is en omdat we het ook niet kunnen kopen.

Nu groeit er op dat miezerige stukje grond een armzalige hoeveelheid zonnebloemen die vandaag rijp is om te oogsten.
Daarvoor komt er een kolossaal grote oogstmachine zich door het toegangspad wurmen, waarvoor ook nog enkele van mijn bomen gekortwiekt moeten, worden om er door te kunnen. Dit alles om in 10 minuten tijd de zaadkoppen van de stengels af te snijden.

Ik houd vol dat ze dat stukje grond beter aan mij kunnen geven, want dat gewas verbouwen kost volgens mij meer dan het oplevert.

Om het evenement te zien: klik hier op.