zaterdag 8 september 2012

Zonde.


De côte d’ Azur is best wel mooi, de lucht en het water zijn dezelfde kleur (azur)blauw geverfd.
Maar dat is dan ook alles wat er positief over te vertellen valt.

Als je daar met een camper komt voel je je niet erg welkom, want je kunt bijna nergens parkeren. Voor iedere parkeerplaats hangt een balk op 2 meter hoogte waar je dus niet onderdoor kunt. En vind je ergens toch nog een parkeerplaats waar je wel op kunt met de camper, dan staat er binnen een minuut een vent naast je portier met de opdracht op zo snel mogelijk op te rotten. Nee, dat is geen plek voor campercaristen. Dan is het een stuk zuidelijker bij Narbonne en omstreken toch een stuk aangenamer.


Slecht één keer konden we aan de kant van de weg parkeren waarbij we aan één kant een mooie picknickplaats hadden en aan de andere kant van de weg de zee.
Dat was wel erg mooi.

Maar……. op die zelfde plaats, op precies de plek waar ik aan het water sta te mijmeren, is mijn autosleutel met afstandsbediening in het niets opgelost. Ik had hem in mijn zak, samen met het fototoestel. Toen we terugkwamen bij de camper zat het fototoestel er nog in en de autosleutel was verdwenen.
Gelukkig had ik de sleutel van de achterdeur in de andere broekzak. En een reservesleutel lag in de camper verstopt. Dus geen paniek, niets aan de hand.

Teruggekomen in de prachtige Ariége, was één van de eerste acties het bestellen van een nieuwe sleutel. Geen enkel probleem als je de code goed bewaard hebt.
Maar helaas heb ik wel verzuimd om eerst na te vragen wat zo’n geintje kost. Ik vermoedde dat zoiets best wel 50 euro zou kunnen kosten.
Nee dus, die Fiat garage meende me 243 euro en 12 cent in rekening te moeten brengen!!!!
Iedereen weet dat ik bepaald niet zuinig ben, maar voor dat bedrag had ik me graag beholpen met een sleutel zonder afstandsbediening.