woensdag 10 oktober 2012

Bouché.



Oftewel verstopt.
Hoelang is het nog maar geleden dat we dat rioolgezeur gehad hebben met al die wortels in de afvoerleidingen. Bijna 2 jaar inmiddels.

Gisteren kwamen we er achter dat de wanden in de kasten kletsnat waren geworden. En dan is het zoeken geblazen, hoe kan dat nu. Is het de waterleiding die lekt en zo ja, waar zit dat lek?
Of zou het te maken hebben met de wc die soms niet goed doorspoeld?

Ik kwam op het idee om een verbindingsstuk in de afvoerbuis van de wc eens los te halen om te kijken of daar soms wat mee zou zijn.
Na enig moeizaam gehak en gegraaf kon ik er eindelijk bij komen en tot mijn stomme verbazing zag ik dat het verbindingsstuk helemaal dicht was gegroeid met wortels. En
dat binnen 2 jaar!
Ik zal dat gat maar niet meer dicht gooien, want als ik er iedere 2 jaar bij moet…
En nu maar hopen dat die muren opdrogen en dat er niet nog meer onheil aan de hand is.