woensdag 4 september 2013

Muurklus.


Als je dan helemaal niet meer weet wat je moet doen kun je altijd nog de buitenmuren een verfbeurt geven.

En zo geschiede. Die buitenmuren, ofwel le facade zoals dat hier zo mooi heet, is vies en verkleurd en er zitten hier en daar scheurtjes in die ik heb bijgewerkt. Al met al geen gezicht, vind ik zelf tenminste.
Maar de moeilijkheid (er zou eens geen moeilijkheid zijn!) is dat de muren bedekt zijn met crépi, en niet zo maar crépi, een hele ruwe soort crépi dat je niet met een verfroller te lijf kunt gaan.

Toen ik mij daarover beklaagde bij Wilco had die meteen een oplossing: hij heeft een verfspuitapparaat en die mag ik lenen.
Daarmee ben ik gisteren aan de slag gegaan. Maar dat is ook een geknoei, dat spuiten met zo'n ding. Eigenlijk ging het slecht. Vandaar dat ik vandaag verder ben gegaan met de blokkwast. Al stippend krijg ik langzaam de hele muur in de frisse verf met de kleur "ton pierre" een lichte zandkleur.