donderdag 5 september 2013

Wandelend terras.


Het terras voor het huis beweegt. Niet dat je het ziet bewegen, zo erg is het nu ook weer niet. Maar er is in de loop der jaren een nogal brede kier ontstaan tussen terras en muur, wat tevens de oorzaak van veel ongemak is geweest wegens gebroken leidingen.
Deze kier vraagt luidkeels om reparatie voordat ik die muren ga verven.

Een buurman heeft kortgeleden een heel diep gat gegraven om daar de kelder van een nieuw te bouwen huis in te maken en daardoor is er een grote hoeveelheid grond vrijgekomen. Tot ieders verrassing is dat puur zand.
En dat zand kan ik goed gebruiken om die grote kier en de holle ruimte onder het terras mee op te vullen. Goed inwateren en klaar is Kees, éh Dick natuurlijk.
Nu vraag ik me zelf af of ik het zo zal laten en of ik er nog weer beton in smeer. En vooral hoop ik dat de kier niet meer gaat groeien.

En dit alles is werk voor 's morgens, want na de middag schijnt de zon er recht op en dan loopt de temperatuur op tot ver boven de 30 graden en dat is te warm om ook maar iets te doen.
Ik heb dan ook toestemming om de hele middag op mijn luie kont te blijven zitten als ik daar zin in mocht hebben. En dat heb ik!