zondag 20 april 2014

Pasen.


Wat een Pasen hebben we weer.
Ten eerste is het weer voor het eerst sinds dagen weer koud en nat.
Ten tweede hebben we de jaarlijkse paasmaaltijd weer achter de kiezen en
ten derde lopen de buurdames weer in de wei naast ons.

En dat is ieder jaar weer precies hetzelfde (op het weer na, misschien).

Ook heb ik vandaag vreselijk veel pech gehad en daarna ook nog weer vreselijk veel geluk.
Toen ik in de feestzaal mijn jas uit deed en mijn bril uit de jaszak wilde pakken was ik hem kwijt. Een behoorlijk dure bril zomaar verdwenen.
Zo duur dat ik meteen de moeite nam om het hele stuk terug naar huis te lopen om te kijken of ik hem onderweg verloren had. Geen bril te vinden.

Toen ik toch maar weer naar de feestzaal ging, deze keer met de fiets en mijn reservebril op de neus, zag ik halverwege midden op de weg die verloren bril liggen. Onbeschadigd ook nog. Blijkbaar zie ik met bril toch wat meer.

Groter geluk kan je toch niet ten deel vallen!