donderdag 26 juni 2014

Grappig.


Er zat een barst in het glas, dat had ik al eerder geschreven. Kan gebeuren, nietwaar?
Wat doe je dan? Dan meet je het oude glas op, zoekt de dichtstbijzijnde glasboer op en besteld een nieuwe ruit. Geen probleem.

Met behulp van Wilco en zijn grote aanhangwagen heb ik gisteren dat glas opgehaald. Nog een heel avontuur om dat glas heel bij huis te krijgen, maar dat is prima gelukt.

Maar wat schetst mijn ontsteltenis toen de beide ruiten naast elkaar stonden en ik in één oogopslag zag dat ze niet even groot waren. Een snel er bij gehaalde rolmaat bevestigde dat verschil, het nieuwe glas is 30 centimeter langer dan nodig is. Dat is een beetje teveel speling om onzichtbaar te verdoezelen.

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat een mens opmeet dat iets 163,5 cm is en dan 193,5 centimeter op het bestelbriefje schrijft. Kan iemand mij dat uitleggen?

En grappig? Nee niet echt! Maar volgens Diny ben ik een ervaring rijker, dat is ook wat waard.