woensdag 13 juli 2016

Van het (koel)kastje naar de muur.

Tijdens ons laatste camperreisje ontstonden er enkele probleempjes. Oververhitte remmen tijdens de afdaling van de mont Ventoux, een koppelingspedaal dat speling had tot de vloer en een koelkast die niet wilde koelen.
De eerste twee konden wel eens de zelfde oorzaak hebben, leek mij.
De camperboer in Pamiers en de Fiatgarage is één en de zelfde onderneming, gevestigd in twee tegenover elkaar gelegen panden, dus ik dacht daar alles tegelijk te kunnen later oplossen. 
De weinig enthousiaste camperboer had echter geen tijd voor een futiliteit als een kapotte koelkast in een passerende camper. Toen ik voorzichtig meldde dat ik geen passant maar toch echt een trouwe klant van hun bedrijf was, was hij genegen een afspraak te maken voor over een maand!
En voor die koppeling moest ik naar de overkant want daar is de garage.
Bij de receptie van de garage aan de overkant aarzelden ze geen moment toen ik duidelijk maakte waarvoor ik kwam. Alle reparaties aan campers moeten worden uitgevoerd aan de overkant bij het camperbedrijf, dus daar moest ik naar toe. Voorzichtig probeerde ik duidelijk te maken dat zij van de overkant me toch echt naar de overkant gestuurd hadden. Dat kon wel zo zijn maar dat was dan tegen de onderling gemaakte afspraken in.
Het overkomt me niet vaak, maar dit vernemende ontstak ik in een zeldzaam withete woede. Ik heb met de vuist op de balie geslagen en die baliekluiver verrot gescholden. Zo wens ik niet behandeld te worden. zelfs niet in Frankrijk.
Om een nog langer verhaal kort te maken, ik heb nu een afspraak gemaakt met een plaatselijk garage voor het vervangen van de remolie en ben nu zelf bezig de koelkast te testen. Mocht dat op een nieuwe uitdraaien dan heb ik al de toezegging van Wilco dat hij er mij één leveren kan voor een schappelijk prijsje.

Uiteindelijk zal alles weer goed komen.