donderdag 20 oktober 2016

Groot onderhoud.













Schilder, verver, knoeier en bederver.Des schilders hand bedekt des timmermans schand.

Deze twee oude gezegdes schoten door me heen toen ik bezig was om ons huisje weer wat mooier te maken. Het verfwerk van de boeiplank achter de dakgoot begon behoorlijk af te bladderen en moest nodig opgeknapt worden.
De makkelijkste manier was om de dakgoot met de gootbeugels los te schroeven en die plank er af te slopen (of beter gezegd: heel voorzichtig te verwijderen met behulp van een zware moker en een koevoet) waarna ik op mijn gemak, met beide benen stevig op de grond, de noodzakelijke schuur- en verfbewerkingen kon verrichten.

Ik vroeg me even af welk gezegde nu in dit geval van toepassing was en ben na lang mijmeren tot de conclusie gekomen dat ik niks te schaften heb met spreekwoorden uit het verre verleden en dat ik bezig was om op hoog niveau eerste klas werk te verrichten. Zo nu en dan kan ik wel een compliment gebruiken, al geef ik die dan zelf !