dinsdag 29 november 2016

Naweeën.




Het was me wel wat, die tocht naar NL. Nee, een begrafenis is nooit leuk maar daar gaat het hier even niet om.

Zoals bekend mag worden geacht, zijn we heel voorzichtig weer naar Fr. gereden wegens een defect aan de koppeling. Gisteren hebben we de camper voor reparatie naar een garage gebracht, een splinternieuwe “geen merk” garage in Lezat met een voldoende hoge ingang en enkele bruggen waar een camper op past. Dat heeft niet iedere garage.

En nee, ik hoefde geen twee weken te wachten voor ik aan de beurt was. Terwijl het me, nu we thuis zijn, niet zoveel meer uitmaakt.
Hopelijk is hij morgen weer klaar. En zal ik weten hoe duur dat geintje uitvalt. Een richtprijs heeft hij mij al wel gegeven en daar werd ik niet bijster vrolijk van.

En de andere nawee was een gebroken kies die ik opgelopen heb, welke gelukkig geen pijn deed. Daar mocht ik vandaag mee naar de tandenboer die een pansement , een “pleister” ofwel een noodvulling aangebracht heeft.

En ik kreeg de boodschap dat er onvermijdelijk een kroon op gezet moet worden als ik die kies wil behouden. Ik was al lang blij, want mijn grootste vrees was dat die kies er uit zou moeten en dan loop je daar met weer een gat in het gebit. Maar de bijbehorende wortelkanaalbehandeling is wat minder. Daar wordt ik niet bijster vrolijk van.

Het nieuwe jaar kan dus goed beginnen met een eerste afspraak op 2 januari.