maandag 2 januari 2017

Uitzicht.

Ik plaats regelmatig een foto van ons jaloersmakende uitzicht. En terecht, want dat is erg mooi.
Meestal tenminste.

Mijn uitzicht van deze morgen was wat minder. Ik keek een uur lang "met de bek wied los" uit op die rotlamp van de tandarts.
Wie maakt er nu ook een afspraak op 2 januari voor een wortelkanaalbehandeling?
Ik dus. En binnenkort heb ik ook nog een vervolgafspraak voor een nieuwe kroon. Ik zeg maar zo: een goed begin is het halve werk. En gelukkig was het een redelijk pijnloze ingreep.

Mijn moeder zaliger zou hebben gezegd dat het, gezien mijn leeftijd, eigenlijk niet meer de moeite zou zijn om zo'n dure kroon aan te laten meten, maar ik hoor net dat een tante (haar zuster) van mij is overleden op de gezegende leeftijd van 101 jaar. Als ik die navolg (en dat is mijn streven) moet ik nog even door en dan het liefst met goede tanden.

En voor wie het nog niet heeft meegekregen van het feestboek: ik wens iedere trouwe volger veel heil en zegen voor dit nieuwbakken jaar.