donderdag 28 september 2017

Nieuwbouw.

Zo nu en dan bekruipt mij het niet te negeren gevoel dat er weer eens iets moet gebeuren. Dat de handjes moeten wapperen, een hokje timmeren of zo. Maar ik heb hokjes genoeg en dus heb ik besloten om de kippetjes maar een extra uitloop te geven. Dan kan ik wisselen waardoor het platgetrapte deel weer op adem kan komen en opnieuw kan begroeien. Dat vinden kipjes fijn en ik heb ruimte genoeg!

Gezien de bekende gevaren die ze lopen moet het wel een degelijke ren worden waar de roofdieren-of vogels niet in kunnen breken.
Om het gaas degelijk vosvrij in de grond vast te maken had ik bedacht dat met tentharingen te doen. Maar hoe kom je aan 50 tentharingen in een dorp waar geen tent te koop is? Niet dus.
Dan moet ik ze zelf maar weer gaan maken van stukjes ijzer. Alles moet je hier zelf doen.

Maar omdat ik dus toch in Pamiers was heb ik meneer Peet maar weer eens opgezocht. Dat moet zo nu en dan om de wereldproblemen goed door te nemen.
Daar kreeg ik voor het eerst van mijn leven een blikje alcoholvrij (je doet soms wat als je nog rijden moet) Heinekenbier te drinken. Het zal ook de laatste keer zijn, gaddarre wat vies! Er staat  een grote 0 op het blikje, nou dat klopt wel. "C'est nul" zegt de Fransman, dus echt slecht.

Gelukkig had hij als compensatie ook nog een flesje alcoholvrije Kronenburg in de aanbieding. En dat is goed te drinken!
En verder mocht ik daar ook nog praten met een bloedmooie aanstaande professor die binnenkort voor enkele jaren naar Oostenrijk vertrekt om belangrijk wetenschappelijk onderzoek te verrichten.  Ik werd bijgepraat over onderwerpen waar ik niks van begreep. Maar dat kan al gauw.

Je maakt soms heel wat mee op een dag.