woensdag 6 september 2017

kippencamper.

Zoals bekend hebben we hier grote problemen om de kippen in leven te houden. Vossen, roofvogels, ziekte, je kunt het zo gek niet bedenken of het zit ons dwars. Dus houden we de resterende kudde veilig onder en achter het gaas.
Maar we hebben zo'n mooie groot weiland waar ze zouden moeten rondscharrelen. Zonde van de ruimte die niet benut wordt. En zonde van de niet benutte vitamientjes die ze daar kunnen op pikken in de vorm van piertjes en miertjes.

Dus heb ik besloten dat er een verplaatsbaar kippenhok moet komen die ik dagelijks of wekelijks ofwel regelmatig op een vers stukje gras kan zetten. Een camper voor de kippen, dus eigenlijk, zogezegd. Dat zullen ze fijn vinden.

Ik had nog een paar oude wielen van een heel oude ploegdrager ergens onder de struiken liggen, die komen nu eindelijk uitstekend van pas. Wie wat bewaart die heeft wat. Een balkje er tussen bevestigd met een paar oude verroeste bouten et voila, het onderstel is klaar. En een daar op passend hokje heb ik ook nog wel.
Dat kost me in elk geval al geen centen.

Wordt vast vervolgd!