vrijdag 8 september 2017

Vogeltjes en stripboek




Vandaag heb ik weer van alles meegemaakt. 
Ten eerste heb ik voor het eerst sinds jaren weer eens een vogeltentoonstelling bezocht in le Tour du Crieu. Waar dat is? Zoek dat maar op!
Het is altijd weer mooi om de honderden verschillende soorten parkietjes en andere fluitertjes te zien. Ik zou bijna in de verleiding komen om weer een stel vogels aan te schaffen. Maar dan moet ik eerst weer aan het timmeren om een volière te maken.
En dat zo'n tentoonstelling niet zonder risico is laat de foto zien. Ik hou bijna geen vinger over door het geknabbel van de veelkleurige vingerbijter, zoals die parkiet in de volksmond heet.
Al met al is het een leuke tentoonstelling.
En bij thuiskomst ligt er het langverwachte stripboek Fifike op mij te wachten, ons toegestuurd door onze liefhebbende en kunstzinnige zoon. Het ziet er erg goed uit!
Dat wordt leuk! 
Voor de Nederlanders is het spijtig dat het voorlopig alleen in het Frans te koop is.