dinsdag 30 januari 2018

Mijn strijd.



Mijn nooit aflatende strijd op leven en dood tegen het regionale ongedierte heeft weer een nieuwe fase bereikt.

Werden eerst de vrij loslopende kippen gepakt door ongure rovers zoals honden, roofvogels en vossen en was later zelfs een vogelnet over de afgesloten kippenren niet afdoende om de havik te weren, vandaag heeft een bunzing het gepresteerd om, ondanks stevig gaas rondom en bovenop de ren, toch nog in te breken om een kip ernstig te verwonden. Ik moet nog zien of zij dit overleeft.

En dat net uitgerekend op de dag dat de jonge kippen voor het eerst eitjes zijn gaan leggen.

Vandaar dat ik nu bezig ben om een luikje te maken waarmee ik 's avonds het binnenhok hermetisch kan afsluiten zodat de kippen niet voor dag en dauw naar buiten kunnen. Want de vroege ochtendschemering is vermoedelijk het gevaarlijkste moment.

Ze zullen in het vervolg voor hun eigen veiligheid moeten wachten tot ik eindelijk eens naar buiten kom om het luikje te openen. En dat is nooit heel erg vroeg.

Toen ik nog hoopvol was.