maandag 5 februari 2018

Frietjes.

Afgelopen zondag moest ik mijn wekelijkse frietjes missen!!!!  Een goede gewoonte van al bijna 50 jaar oud werd op bruuske wijze onderbroken omdat de frituurpan het niet meer deed.
"Zo" zei Diny hoopvol" daar zijn we ook mooi weer van af".

En hoe dan verder? Moet ik dat apparaat dan maar weggooien en al dan niet vervangen of zou ik nog een poging kunnen wagen om een blik te werpen in het inwendige om te zien of er iets te repareren valt?

Natuurlijk kies ik voor het laatste omdat weggooien voor mij steeds alleen de allerlaatste oplossing is. Dat is slecht voor het milieu, zo wordt beweerd, en het is zeker slecht voor mijn portemonnee.
Hoewel, aan de andere kant........de economie moet ook draaien in deze consumptiemaatschappij.

Maar aan weer een andere kant: er is ons zwart op wit beloofd dat we in 2018 nog weer minder AOW uitgekeerd gaan krijgen, dus geloof ik niet dat het aan de gang houden van de economie aan mij kan worden uitbesteed.
Ik hoor nog zo iemand zeggen dat alles zo rooskleurig is dat iedere Nederlander in 2018 er financieel  op vooruit zal gaan. Nee toch? Ja echt, ongelogen waar!
Maar dat zal wel net voor de verkiezingen geweest zijn.

Maar wis en waarachtig, het is mij gelukt. Hij doet het weer!!!!!!!
Dat wordt zondag weer smullen. Hoop ik.