maandag 26 februari 2018

Kan mi'j 't verrotten!





""Kan mi'j 't verrotten" is een uitspraak die we vroeger vaak bezigden in de Achterhoek.
Ik weet niet of dat nog zo is, want je mag tegenwoordig zo veel niet meer zeggen en doen. Het kan zijn dat het niet netjes is en er is altijd wel iemand boos, verdrietig of beledigd.

Maar goed, wij bedoelden dan dat iets ons niets kon schelen, of dat het ons niet uitmaakte.

Maar in dit geval gaat dat niet op, het kan me wel degelijk wat verrotten of mijn huis aan het verrotten is. Sterker nog: ik vind het verrekte vervelend!

Een dikke paal die de serre ondersteunt is langzaam bezig om tot stof weder te keren. Ik heb hem ooit al eens ingekort om er een betonnen poertje onder te storten maar ik had er meer af moeten zagen, zo te zien.
Nu geloof ik dat het ondersteunen wel meevalt, dus heb ik besloten om ook deze keer niet de hele paal te vervangen edoch enkele reparatiewerkzaamheden uit te voeren zodat het voor het oog weer netjes is.
Ik zeg altijd maar zo:"het zal mijn tijd wel duren".