zondag 25 maart 2018

Weekoverzicht




Wat waren de hoogtepunten van deze week?

Nou, het weer was weer eens kl*ten. Heel veel regen, zoveel dat zelfs de buurvrouw zich daar luidkeels over beklaagde toen ze hier vanmiddag langs wandelde. Maar dat is meer een dieptepunt omdat ik de hierdoor schilderwerkzaamheden, waarmee ik onlangs begonnen ben, nog niet kan afmaken.

Wel kon ik tussen de buien door het gazon een beetje fatsoeneren. Nou ja, gazon? Een vlakte met daarin her en der groenachtig kruid. Eigenlijk zou alles opnieuw omgeploegd, bemest en opnieuw ingezaaid moeten worden. Maar dat ga ik vermoedelijk niet doen!

Ik merkte dat de messen van de zitmaaier nodig eens geslepen moeten worden. Maar ja, hoe doe je dat? Die messen zitten onder de machine en zijn niet zo maar bereikbaar. En de maaier even op z'n kop zetten valt ook niet mee.
Na enig diep denkwerk kwam ik op het idee om de bovenstaande constructie te maken. Het plan is dat ik de maaier daar op ga rijden, zodat ik de messen van onderen kan losdraaien.

Herstel: ik ga hem er op duwen want je weet maar nooit, toch?
Zodra het droog is ga ik de theorie testen in de praktijk.

Ik lees steeds vaker dat de insekten het moeilijk hebben, vooral in frankrijk waar veel kunstmest  en bestrijdingsmiddelen gebruikt worden in de landbouw. Nu valt dat in deze uithoek nog wel mee, geloof ik, maar desalniettemin ben ik toch maar op de insecten beschermingstour gegaan en heb een heus insectenhotel in elkaar geflanst.
Een stuk brandhout met gaten, bamboestokjes, stro, takken en een steen met gaatjes voor de metselbij.
Wat zullen ze dankbaar zijn! Ik ben benieuwd.