maandag 25 juni 2018

Waterwerken




Ik heb al vaker mij beklaagd over de kikkers die de hele nacht net onder ons slaapkamerraam concerten zitten te geven. En ik hou er niet van om uit mijn slaap te worden gehouden.

Dus heb ik mijn mouwen opgestroopt en de vijverpomp de vijvers laten leegpompen. Tot zover ging het nog wel simpel en makkelijk, maar er bleek een enorm dikke laag modder onder in de bassins te liggen en dat moest meteen ook maar weg. En stinken dat het deed ! Dat komt natuurlijk ook omdat het vuile water van douche en wasmachine daar in komt.
Dat ga ik misschien nog wel weer veranderen.

En goed verscholen in die modderlaag vond ik een stuk of acht van die schreeuwlelijkerds. Die heb ik allemaal weg gebracht naar een sloot ver weg van hier. Ik weet het, het kan een verstoring geven van het ecologisch evenwicht ter plekke. Dat moet dan maar.

Morgen ga ik de vijvers weer vullen met koel helder water en ik ga er voor zorgen dat er geen kikkers meer in kunnen komen. Iets met gaas of zo.
Ik schaf wel weer een aantal goudvisjes aan, denk ik.





Ik neem de gelegenheid te baat om de lekkende
 badkuip te bedekken met vijverfolie.