vrijdag 26 oktober 2018

Herfst.

"Herfst, herfst, wat heb je te koop?
1000 kilo bladeren op een hoop."
Zo klinken de eerste regels van een kleuterschoolliedje van lang geleden, waar Marcel ooit al zingend mee thuis kwam.

Nu is 1000 kilo blad wel heel erg veel, maar ook met minder  heb je al veel werk. Maar dat geeft niet, blad harken in de dichte mist heeft ook wel wat. In ieder geval is het dan doodstil. Op een enkel hanengekraai na.
Over hanen gesproken, de kippen doen ook nog steeds erg hun best. Ze blijven maar eitjes leggen ook al korten de dagen veel te snel.
Eén kip neemt het woord eitje een beetje te serieus, die vond het formaat duivenei blijkbaar meer dan genoeg. Ik ben het daar niet mee eens.

Waar ik het wel mee eens was, is de rekening die ik kreeg van de tandarts nadat hij bijna een uur lang bezig was geweest om een kapotte kies te repareren. Ik mocht daarvoor de lieve som betalen van 48 euro. Ik heb de indruk dat dit niet geweldig duur was. Of toch wel?
In elk geval een stuk goedkoper dan de kroon die hij me eerst wilde aansmeren. Want daar wil de zorgverzekering maar een minimaal bedrag aan bijdragen.