vrijdag 12 oktober 2018

Werk aan de winkel.


Ja, dat lijkt op echt werken, hard werken zelfs.
Wat wil het geval? Nou, die extreme hagelkorrels van laatst hebben toch meer schade aangebracht dan ik eerst dacht. In de golfplaten van bitumen die op het houthok liggen, heb ik grote gaten ontdekt waar door het regenwater op het hout zal lekken. En (dit ter informatie) een houthok is er juist voor om brandhout droog te houden.
Nu kan ik natuurlijk mijn verzekering bellen om schadevergoeding te eisen, maar het eigen risico lijkt me hoger te zijn als de reparatiekosten.

Tijdens mijn rondwandelingen met de hond zag ik bij buurman Willie enkele gebruikte maar toch nog in goede staat verkerende metalen golfplaten van bijna precies de goede afmetingen ergens in het gras liggen. Die waren blijkbaar ergens van overgebleven.
Ik heb hem beleefd gevraagd of ik die platen van hem kon kopen. Maar daar was geen sprake van!

Als ze mij van pas kwamen kon ik ze wel onmiddellijk gratis en voor niks meenemen. Desnoods wilde hij ze ook nog wel brengen.
Kijk, zulke buren, daar heb je wat aan.

En na enkele uren zwoegen en sappelen  is het houthok weer waterdicht bedekt met golfplaten die het misschien wel langer volhouden dan ik zelf. Maar dat zal nog moeten blijken!