zondag 10 maart 2019

verspilling ?


Je komt wat tegen op een zondagmorgenwandelingetje.
In de verte zag ik 2 mensen met een hond wandelen, die snel omkeerden toen ze mij met Anka zagen aankomen. Die hond en Anka zijn om onduidelijke reden geen vriendjes.
Ik zag verder nog van dichtbij 1 loslopende hond die wilde spelen met Anka, 4 paarden die speels belaagd werden door Anka, wat ik ten strengste verboden heb omdat een klap met een paardenhoef hard kan aankomen, 1 ezel die genegeerd werd door Anka en 1 ree die gelukkig niet gezien werd door Anka want dan is er geen houden aan. 
Dat was het zo'n beetje.
Oh ja, op de foto zie je een sterk staaltje van verspilling door de natuur. Een grote dikke eikenboom is ooit omgevallen tijdens een storm. En die ligt daar nu zo maar te vergaan en er komen dus zomaar grote hoeveelheden CO2 vrij.
Dat zou toch verboden moeten worden door de Jettentjes en de Klavertjes van deze wereld. Zo'n bos moet je toch netjes bijhouden, aanharken en opruimen. En brandhout van maken.
Als er dan toch CO2 moet vrijkomen heb ik liever dat het door mijn schoorsteen gaat, dan was het tenminste nog nuttig.

Of zie ik dat verkeerd?