vrijdag 5 april 2019

De vis werd niet duur betaald.




Als er niets zoveel te vermelden valt gaan we het maar over vissen hebben.
Een nieuwe buurman vond bij zijn nieuwe huis een klein vijvertje met, in het troebele water verborgen, een heleboel vissen.
Hij zocht er een goed tehuis voor en omdat ik een vijver heb met een boel kikkers maar geen vis, bood ik mij als gegadigde aan. Dat vond hij prima en een poosje later kwam hij ze brengen, samen met een heleboel kikkers die hij in hetzelfde net gevangen had.
Dat had niet persé gehoeven, maar vooruit!

Die vissen hielden zich wekenlang verborgen onder in de vijver, maar nu het weer wat warmer wordt komen ze eindelijk naar boven en kan ik ze zien en tellen. Wel 12 stuks!

Maar nu is de hamvraag, zijn het prachtige goudvissen of zijn het prachtige koi karpers. Niet dat het mij veel uitmaakt.