donderdag 4 juni 2020

Tot stof zult gij wederkeren.


Die pessimistische spreuk geldt voor veel stoffelijke zaken. Zoals een schuifdeur van de serre bijvoorbeeld die verpulverd onder mijn ogen, ik durf hem niet eens meer open te schuiven. En dus moeten er maatregelen genomen worden.

Het is geen standaard deur die ik zomaar even kan vervangen door een nieuw exemplaar, dus moet er "uitgestukt" worden. De onderdorpel en de onderste stukjes zijkant moet vernieuwd worden.
Ik ben al ijverig bezig met het boren en beitelen van de pen en gat verbindingen, zoals ik het ooit in een ver verleden bij mijn één-jarige timmeropleiding op de ambachtsschool geleerd heb.

Wellicht gaat deze reparatie beter als dat van het andere raam dat ik enige jaren geleden al eens hersteld heb. Toen knapt het dubbele glas kapot toen ik het er uit haalde. Ik ga dat deze keer niet alleen doen maar vraag assistentie bij dat zware werk.

Hopelijk komt het ooit zover dat ik de boel weer open en dicht kan schuiven.