woensdag 14 oktober 2020

Natuur.

 


De natuur geeft en de natuur neemt. De natuur is wreed en zacht.

Hoezo? Wat bedoel jij????

Nou, zoals een ieder vast nog wel zal weten, ik heb ooit zo'n mooie vogel gemaakt, een wielewaal-achtig iets. Hij/zij/het hing daar voor de sier aan de pergola. Ik bedacht me laatst om het eens wat op te poetsen, alles heeft toch enig onderhoud nodig. Maar het hoefde al niet meer, de wrede natuur had door middel van schimmel, virus en bacterie het hout helemaal laten vergaan. Het was net een spons, zo zacht.

Kan ik weer helemaal opnieuw beginnen!

En dan de geverige natuur. Het is walnotentijd en hoewel we zelf geen walnotenboom in de tuin hebben staan, heb ik toch een mooi zakje vol noten weten te verzamelen. Er staan walnotenboompjes langs de openbare weg en er staan grote walnotenbomen langs de weilandranden. Ik ga er van uit dat niemand anders die noten gaat rapen. Zo ja, dan zijn ze mooi te laat! Die noten moeten nu eerst een poosje drogen en daarna wordt het weer smullen.