zondag 25 juli 2021

Frans(e) Timmermans.

 

Nou nee, (onze!) Frans Timmermans zie ik dit nog niet doen. Wat hij wel kan weet ik niet echt. Maar dit terzijde.
Franse timmerlui dan maar, maar dat is ook niet eerlijk want lui zijn ze niet die franse timmerlieden ofwel "les charpentiers français". Warm hebben ze het wel daar in de volle zon, dus draaien ze tropendiensten.
Balk na balk en  plaat na plaat wordt een nieuw huis in elkaar gespijkerd. Ze doen hun best en ze hebben er niet eens erg veel lawaai bij. Houwen zo!
Ikzelf loop liever een rondje als het niet al te warm is. Het hooi is van het land en het koren is geoogst, dus kan ik bijna weer lopen waar ik wil. En dat is vooral over heuvels en door dalen. Het enige wat me nog belemmerd zijn de uitgestrekte zonnebloem velden. Daar loop je niet zomaar even door heen. Dat prikt!
Dan loop je stilletjes door het dal en het enige wat
je zou moeten horen zijn de vogeltjes. Maar nee hoor,
de stilte wordt ruw verstoord door het rumoer van
een verjaardagsfeest in de feesthal.

Zonnebloemen zo ver het oog rijkt.