zaterdag 31 juli 2021

Huisvlijt.

 

Voor je het weet is het al weer bijna kerst. En we moeten op tijd aan de kerstversiering werken, anders zitten we dan weer zonder. Wat te doen? Een kerstster dan maar, versierd met een kaarsje, enkele kerstballen, een paar dennenboompjes en twee grappige rendiertjes. Hoe mooi wil je het hebben!
Onze buurvrouw heeft één van de leegstaande huisjes bij het kasteel geërfd en moet nu aan het opruimen en opknappen. Dat is nog een hele klus want om te beginnen moest het hele dak vernieuwd worden. En er moet een hoop oude verlaten rotzooi opgeruimd worden. Er staan bijvoorbeeld enkele oude wijntonnen te verstoffen. "Veut tu une tonneau de vin"?  vroeg ze mij. En omdat nee zeggen altijd nog kan heb ik ja gezegd. Nu staat dat ding hier, helaas zonder wijn maar wel met veel houtworm, en ik heb nog geen flauw idee wat ik er mee moet. Maar dat komt nog wel. Desnoods gaat hij in de winter de kachel in.

"Wat denk je" vroeg Diny. "kun je al knutselend ook wel eens wat nuttigs maken"? "Natuurlijk kan ik dat, geef maar aan wat je nuttig vindt". "Wat dacht je van een houten sla bestek"? Altijd nuttig! Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan. Om een bekend Zweeds meisje na te praten. Nee, ze heet geen Greta!