maandag 3 maart 2008

het weer van februari


Het is weer voorbij, de februarimaand. Het was weer eens een lange schrikkelmaand. Moesten we weer een dag gratis werken voor de baas.

Maar het is dus ook weer tijd voor het maandelijkse temperatuuroverzicht. Je bent een zelfbenoemd weerman of je bent het niet.

Februari was behalve lang, ook bepaald niet koud. Ja, 4 kleine nachtvorstjes, maar verder steeg de temperatuur tot grote hoogten voor februari. Ik weet niet of er records gebroken zijn maar dat zou me niet verbazen. Aan het eind van de maand stookten we overdag al geen kachel meer.

We hebben toch al een heel voordelige houtstookwinter. Er is tot nu toe bijna een derde minder hout verstookt dan andere winters.
En droog, 10 millimeter water mag geen naam hebben. Ik kan het nu niet vergelijken met de andere jaren maar het wel erg weinig. (mijn gloednieuwe computer is al weer opgestuurd ter reparatie en al mijn gegevens zitten daarin. Als dat maar goed komt) .