zondag 2 maart 2008

één voor allen, twee



In de laatste 10 jaar zijn er grootse dingen verricht in onze gemeente. Hoe klein het ook is, er is veel geld uitgegeven en dat zonder de gemeente in de schulden te steken. Laat daar Sarkozie maar eens een voorbeeld aan nemen.

Wat is er zoal gebeurd:
een nieuw gemeentehuis gebouwd, net voor onze tijd,
de feestzaal opgeknapt, en mooi!
een speelplaats voor de aanstormende jeugd, openbare verlichting en de belichting van de kerk, (wat is deze tijd van energiebesparing toch eigenlijk niet meer zou moeten, dat mag vast niet van All Gore)
een parkeerplaats aangelegd en de wegen onderhouden.
En dat alles voor een bedrag van ruim een half miljoen euro's, en dan ook nog eens in een gemeente met 90 inwoners. Ik neem aan dat het vermaledijde Europa een mooi stuivertje bijdraagt in die kosten.

Maar wat er nog op het programma staat is ook niet mis.
Realisatie van een columbarium. (Ik heb het moeten opzoeken want ik kende dat woord niet. Het blijkt een gebouwtje of een muur te zijn waarin je de urnen plaatst met de as van overleden mensen).
Beveiliging en verbetering van de kerkhof muren. Die staan inderdaad op instorten.
Creatie van een speelzaal door uitbreiding van de gemeentezaal. Ik vraag me af wie daar spelen moet.
Constructie van een klein gebouwtje voor het opbergen van gemeente gereedschap.
En er moet geld komen voor de algemene verfraaiing van het dorp. En we vinden het al zo mooi.